Czwarte - Porażka

Każdy z nas poczuł kiedyś najgorszy smak na świecie- gorycz porażki. Nikt na świecie nienawidzi przegrywać, każdy zawsze chciałby mieć sukces podany na tacy- często jednak zapominamy, że w życiu nie ma nic za darmo. Doskonale wiem, jak porażki wpływają na psychikę sportowca czy także zwykłego człowieka- mają druzgocący wpływ na nasz aktualny stan bezpośrednio po przegraniu biegu/meczu/występu. Zawsze kiedy przegrasz myślisz "Czas z tym skończyć, to nie ma najmniejszego sensu. Męczę się na treningach, poświęcam temu wolny czas, żeby finalnie przegrać?" Szybko załamujemy się po niepowodzeniach, a właśnie najważniejsze w tym wszystkim jest, żeby przełamać swoją słabość, przeanalizować co zrobiłem źle, poprawić to na treningach i pracować jeszcze ciężej, żeby porażka częściej nas omijała, niż się do nas uśmiechała.

Sam poniosłem kiedyś porażkę, która prawie zakończyła moją karierę lekkoatlety. Kiedy na Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych w Łodzi zająłem 14 miejsce w rzucie młotem i 21 miejsce w rzucie oszczepem - załamałem się jak nigdy... Dopiero po trzech miesiącach w pełni odbudowałem się psychicznie po tych zawodach, głównie za sprawą ówczesnej dziewczyny, przyjaciół, rodziny i trenera. Można powiedzieć, że to tym ludziom zawdzięczam, że nadal trenuje, odnoszę coraz większe sukcesy i się rozwijam. 
Pamiętajcie, że przyjaciele  to najlepsze co w życiu mamy, zawsze wspierają, doceniają to co robimy, że się poświęcamy i przede wszystkim pomagają nam się podnieść z kolan kiedy przegrywamy..
"Porażka jest sukcesem, jeśli wyciągniemy z niej wnioski."~
Malcolm Forbes 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Porażka jako pierwszy krok do Sukcesu

Okazana dobroć zawsze powraca!

Hart ducha- krok do doskonałości