Pasja- dlaczego jest taka ważna?

Każdy z nas w życiu ma jakąś pasję. Dla jednych to bieganie, dla drugich piłka nożna to całe życie. Dla mnie taką pasją jest rzut młotem...Ale! Nie samym rzucaniem człowiek żyje! Chciałem dzisiaj poruszyć temat łączenia kilku pasji/zamiłowań na raz, oraz połączenia to w całość, która daje nam szczęśliwe życie.
Jak wspomniałem we wstępie, dla wielu ludzi piłka nożna jest na równi z religią, wydaje mi się, że sam siebie mogę zakwalifikować do tej grupy ludzi! Odkąd tylko pamiętam to piłka nożna była moją pierwszą miłością i to na długo zanim pojawił się w moim życiu kawałek żelastwa na lince z rączką😁.
Pomysł na ten tekst naszedł mnie w zeszłą niedzielę, kiedy to udaliśmy się ze znajomymi do lokalu obejrzeć wielkie derby Manchesteru między moimi ukochanym United, a lokalnym rywalem zza miedzy (City). Jak na złość United przegrało 1:2 i doszło do wkurzenia, obrażenia na pół świata i zastanawiania się "Co teraz skoro przegraliśmy najistotniejszy mecz sezonu?". Chyba tylko zagorzali fani footballu to zrozumieją!
Ale o co mi dokładnie chodzi? W życiu najważniejszym czynnikiem jest rozwijanie się i dążenie do przodu. Pasja umożliwia nam takie rzeczy. Jeśli jesteś pasjonatem piłki nożnej, to na weekend potrafisz usiąść przed telewizorem obejrzeć ok.5 meczów i mieć z tego frajdę jak małe dziecko. Właśnie to jest w tym najpiękniejsze! Osobiście uważam, że doprawdy nie ma znaczenia to czy tańczysz, śpiewasz, grasz, rzucasz czy po prostu niby nie wiesz czego chcesz, ale gdzieś w głębi Ciebie wszystko jest ukierunkowane na dokładną  rzecz do lubienia. 
Moimi pasjami są piłka nożna, lekkoatletyka i koszykówka. Nie wyobrażam sobie życia, w którym nie ma żadnego z tej trójki... Nie ważne czy oglądam na żywo, w telewizji, obstawiam, sprawdzam wyniki - sprawia mi to ogromną przyjemność i mentalnie radość z tego mnie odmładza i daje ogromną satysfakcję!
Nie powinieneś się ograniczać do jednego zainteresowania. Może należysz do tego szlachetnego grona, które fascynują się czytaniem książek? Możliwe, że potrafisz jeszcze do tego dołożyć podziwianie sztuki oraz innych kulturowych dzieł?
Naprawdę, nie jest istotne czym się interesujesz, bo to kwestia gustu. Ważne jest to, żeby czerpać przyjemność z życia. Bierz je garściami, korzystaj ile wlezie, bo życia za Ciebie nikt nie przeżyje i nie streści Ci tego co się wydarzyło.
"Pasja i zadowolenie idą ze sobą w parze, a bez nich każde szczęście jest chwilowe, nie ma bowiem bodźca który by je podtrzymywał."~
Nicolas Sparks

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Porażka jako pierwszy krok do Sukcesu

Okazana dobroć zawsze powraca!

Hart ducha- krok do doskonałości